Szervezeti kommunikáció ⋆ Civilsupport
7694
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-7694,mkd-core-1.0.3,ajax_fade,page_not_loaded,,onyx-ver-1.6, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,woocommerce_installed,enable_full_screen_sections_on_small_screens,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Szervezeti kommunikáció

Képzeld el, hogy befolyásolni tudod, hogy ki, mit, hogyan beszél a szervezetedről, az erőfeszítéseitekről és az eredményeitekről. Tudod már, mit szeretnél tőlük hallani?
És szerinted mit tehetsz azért, hogy ez valósággá váljon?

nyari-juliNyári Juli
senior PR-szakértő, tanácsadó

“Azt tapasztalom, hogy a civil szervezeteknél nagyon komoly szakmai tudás, hozzáértés halmozódik fel, méghozzá fontos ügyekben, mégis alig lehet a mondanivalójukkal találkozni. A Civil Hírügynökség és kommunikációs szolgáltatásai azért jöttek létre, hogy ezek a mondanivalók a szervezeti kommunikáció megerősödésével hallhatóvá és elérhetővé váljanak. Szükségünk van rájuk.”

Próbálj ki minket!

Kommunikációs szolgáltatáspalettánkkal, a Civil Hírügynökséggel arra vállalkozunk, hogy segítsük elmondani az üzenetedet és eljuttatni oda, ahova szeretnéd. PR szolgáltatások, kommunikációs tervezés, stratégiakészítés és tanácsadás a civil szervezetek sajátos igényeire tervezett keretben.

Ha civil szervezetként kommunikálsz, az alábbi problémák biztosan nem újdonságok számodra:

  • Minden energiátokat leköti a szakmai munka és a napi működés. A magatokról, munkátokról való beszéd a sor végére szorul és sokszor véletlenszerűen alakul a tartalma, mindenki a maga szempontjaival, mondanivalójával, stílusával áll ki.
  • Csak egy szűk szakmai kör érti a mondanivalótokat. Nem sikerül szélesebb rétegekhez eljutni, a médiamegjelenési kísérletek is visszapattannak.
  • Az évek alatt a kommunikációs eszközök kezelhetetlenül elburjánzottak. Legalább tízféle csatornátok van, ebből 2 van rendszeresen frissítve, és egynél sincsen meghatározva, hogy pontosan melyik célcsoportnak szól. Esetleg egyáltalán nincsenek tisztázva a célcsoportok.
  • Folyamatos frusztrációt jelent, hogy “kommunikálni kellene”, elkezdeni vagy átalakítani, de nem tudjátok, hogyan lehetne nekiállni, és a rendelkezésre álló költségkeret is elég szűkös.
  • Ha eseményt, képzést, kampányt szerveztek, szorongást okoz, hogy vajon lesz-e elég jelentkező. Elértek-e, meg tudtok-e szólítani elég embert?

Ismerősen hangzanak?
(Ha rátok ez nem jellemző: ugorj lejjebb, és nézd meg, mit kínálunk kommunikációtervezés és stratégiakészítés területén!)

Kommunikációs és PR-szolgáltatások + mentorálás = Civil Hírügynökség

A Civil Hírügynökség szolgáltatását azoknak a szervezeteknek találtuk ki, akik magas színvonalú tevékenységet végeznek a maguk területén, de kevésbé tapasztaltak, vagy bármelyik pontban elakadtak a szervezeti kommunikációban.

Sok nagymúltú, kiváló munkát végző szervezet kerül kommunikációs “senkiföldjére”, ami a fenntarthatóságát és a növekedését is befolyásolja. 

A szervezeti kommunikáció tervszerű felépítése hosszú evolúciós folyamat, amelynek éppen az elején a legnehezebb szakértői segítséget kapni.
A kommunikációt sokszor önkéntesek viszik, hiszen az első lépéseknél “túl nagy cipő” egy dedikált kommunikációs munkatárs vagy profi szolgáltató megfizetése. Tanácsadás, külső fejlesztés nélkül viszont nehezen tud a következő lépcsőfokra eljutni, de alig van olyan szereplő, akitől ezt meg lehetne kapni. Patthelyzet.

Több, mint 15 éves ügynökségi rutinnal, több száz civil szervezetet megismerve dolgoztunk ki erre a helyzetre egy integrált megoldást.

Nemcsak megoldásokat ad a szervezet hétköznapi kommunikációs feladataira, hanem elindítja a szervezetet a tervezett kommunikáció felé, miközben átadja legszükségesebb alapkészségeket.

Túlélőkészlet csomagba gyűjtve

Mire van szüksége egy szervezetnek – neked – a hétköznapi kommunikációban, amíg felnő odáig, hogy stratégia mentén tegye? Ezekre biztosan:

  • Tudja, hogy mit mond, kiknek, miért – legyenek koherens üzenetei az egyesületi hírlevéltől az adománygyűjtő kampányon át az utolsó Facebook-posztig
  • Növekedjen a beágyazottsága, az elérése a valóságban és az online térben, erősödjenek a sajtókapcsolatai
  • Ismerje és tudja használni a számára szükséges kommunikációs csatornákat, ne okozzon problémát egy sajtóközlemény megírása vagy egy hírlevél kiküldése
  • Legyen(ek) kijelölt munkatárs(ak), akik felelősek a kommunikációért.

Nálatok mi a helyzet ezeken a területeken? Mi működik jól, miben van szükség erősödésre?

Kommunikációs csomagjainkkal nem kevesebbet ajánlunk, mint hogy mentorálás, tanácsadás és a feladatok közös megoldása útján ezeket a rendszereket te magad kialakíthatod, megismerheted.

Támogatás az aktuális feladatok, az eszközök és a célok terén

A csomagok havidíjasak, és az alaptartalmukon túl alkalmazkodnak a te igényeidhez. Alapesetben a következőket foglalják magukban:

A hétköznapi, aktuális kommunikáció támogatása

  • A választott csomag méretétől függően havi 2-8 szervezeti hírt gondozunk. Szerkesztjük, “sajtóbarátosítjuk”, eljuttatjuk megfelelő sajtópartnerekhez. Több híred van, mint gondolnád: a közleményeken túl eseménymeghívók, felhívások, beszámolók akcióról, projektzárásról, stb.
  • Átvizsgáljuk meglévő és tervezett anyagaid (hírlevelek, közösségimédia-csatornák tartalma, blogposztok stb.), és ajánlásokat fogalmazunk meg velük kapcsolatban. Hogyan illeszkedik a célcsoportokhoz, szervezethez, üzenetekhez, célokhoz?
  • Készülő anyagaidban igény szerint kommunikációs szempontokkal segítünk, javaslatokat adunk – sőt, szívesen el is magyarázzuk, hogy mit miért látunk jobb megoldásnak, így legközelebb már te is alkalmazhatod.

A kommunikációs eszköztár kialakítása

  • Felmérjük a meglévő gyakorlatokat, az elérhető lehetőségeket. Milyen eszközöket használsz, és hogyan lehetne javítani a hatékonyságon?
  • Tudjuk, hogy a forráshiány általános probléma, így legelőször arra koncentrálunk, hogy az alacsony költségű vagy ingyenes csatornáidat, lehetőségeidet a legjobban tudjad használni.
  • Ha új eszközt vezetsz be – pl. elkezdesz hírlevelet küldeni vagy blogolni – segítünk a használat kialakításában.

Felkészülés a hosszú távú építkezésre

  • A saját, szervezeti perspektíva mellé külső szempontból is kaptok visszacsatolást. Milyen üzeneteitek vannak? Mennyire érthetőek egy kívülálló számára? Hogyan tudtok kilépni a szakmai kommunikációs burokból?
  • Elkezdjük lerakni az alapokat: meghatározni, megismerni a célcsoportokat, tisztázni a fő üzeneteket, fogalmakat és mindent, ami egyrészt az eredményességhez kell, másrészt kezdőlökést ad a stratégiaalapú működésnek és szemléletnek.
  • Ha ez a tervetek, segítünk felkészülni PR-ügynökséggel való együttműködésre. (Tapasztalataink szerint ez a csomag nem “kizárja”, hanem kiegészíti egy PR-ügynökség munkáját, így várunk akkor is, ha egyébként ügynökséggel dolgozol!)

Miért gondoljuk, hogy ez jó neked?

  • Szakértő segítséget és mindennapi támogatást kapsz, amíg gyakorlat útján létre nem jön a szervezetben egy kommunikációs alaptudás. Nem vesszük ki a kezedből, nem oldjuk meg helyetted, de szívesen megosztjuk a tudásunkat, és ott vagyunk, ha elakadt valami.
  • Egy átlagos ügynökséghez konkrét, kiforrott tervekkel és célokkal fordulhatsz. Nálunk kezdetnek elég a szándék, hogy változtatni akarsz a szervezet kommunikációján. Az együttműködés alatt van idő megtalálni, hogy pontosan mire is van szükséged. Ez egy aktív párbeszéd lesz, miközben rengeteg ötletet is kapni fogsz.
  • Mindig azt nézzük, hogy most hol tartasz és merre tartasz. A szervezeted sajátosságaiból indulunk ki, nem erőltetünk sablonokat, az erőforrásaidat meghaladó megoldásokat.
  • PR szolgáltatásokhoz juthatsz az ügynökségi áraknál jelentősen kedvezőbben.
  • A kommunikációs mellett van egy szervezetfejlesztési szemüvegünk is – ügyelünk arra, hogy minden javaslatunk összhangban legyen a szervezet céljaival, adottságaival, támogassa a növekedést.
  • Mindig rendszerszerűen nézzük a szervezeted, így elsajátíthatod azt a szemléletet, amely elvezet a tervezett, stratégiaalapú kommunikációhoz.
  • És tényleg olyan minimális költséget jelent, amelyet bármely szervezet megengedhet magának!

Bónusz: tedd közzé ingyenesen szervezeted híreit a civilhirugynokseg.hu-n

Civil szervezetek összegyűjtött hírei a sajtónak és egymásnak, pályázati, képzési lehetőségek és más hasznos információk a szektorból.
Küldj be hírt és mutasd meg a tevékenységeteket, vagy nézd meg, mi újság más szervezeteknél!

  • A hírekből készült válogatást hetente eljuttatjuk a sajtókapcsolatainknak
  • Pályázati, képzési, működési információkat, ajánlókat teszünk közzé
  • Mintegy 150 szervezet osztja meg nálunk rendszeresen a híreit, egy év alatt több m 2500 hírt tettünk közzé.
  • Rendszeres beküldőink a sajtómegkeresések számának és az események látogatottságának növekedéséről számoltak be.

Küldd be az első szervezeti híredet!

A csomagon túl: PR-szolgáltatások, kommunikációs stratégia készítése

Az együttműködési csomag mellett különálló szolgáltatásként is nyújtuk az alábbiakat:

PR területen

  • Eseménykommunikáció
  • Kampánytervezés és -bonyolítás
  • Pályázati kommunikáció megtervezése
  • Rádióműsorok készítése és terjesztése a partnerhálózatban (vidéki rádiók). Nézd meg, milyen műsorokat készítettünk eddig!
  • Sajtókapcsolatok szervezése

Kommunikációtervezés, -fejlesztés terén

  • Projekt- és szervezeti szintű kommunikációs tervek készítése, kapcsolódó tanácsadás
  • Operatív szintű tervezés és tanácsadás, a szervezetre szabott eszközrendszer összeállítása
  • Kommunikációs stratégia készítése (meglévő szervezeti stratégia alapján).

Szükség van arra, amit csinálsz

Hiszünk abban, hogy amit csinálsz, az jó, szükség van rá, és fontos, hogy tudjanak róla. A kitűzött célok eléréséhez azonban láthatóságra, beágyazottságra, jól megfogalmazott üzenetekre van szükséged. Beállhatunk a missziód mögé?

Próbálj ki minket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, egyeztessünk, és nézd meg, egészen pontosan mit tudunk ajánlani a szervezeted számára!

Írj nekünk!

Olvasnál még? Nézd meg kommunikáció témájú írásainkat a blogon!

Velük dolgozunk

Legyél képben!

Rendszeresen teszünk közzé híreket saját és külső pályázatokról, képzésekről, nonprofit szektort érintő kérdésekről.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és értesülj időben a lehetőségekről!

Korábbi hírleveleink

Név

Szervezet neve

Email cím

Elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.